• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
STORT grattis
Du har kämpat och nu händer det.
Bra jobbat och var stark framåt.

Nu är det värsta gjort...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Ser helt rubbat ut men för 3,4 år sedan var läget (nästan) lika jävligt för mig. Försökte att hålla mig flytande men det gick ju inte, blev bara värre. KF var min stora skräck - men blev min räddning. Nästan allt hamnade där och vips blev ekonomin kontrollerad. Förvisso usel, men ändå kontrollerad. Som "bonus" kom ett 50-tal (!) betalningsanmärkningar men för "såna som oss" är det bara bra. Har ju därför inte kunnat ta lån på flera år. Blev för ett år sedan kvitt hos KF (ett par hundratusen betalades bort på ett par år, liknande inkomst som dig) och nu har jag bara privata skulder kvar. Är det någonting jag ångrar är det att jag inte släppte allt till KF tidigare. Ärligt talat, det är din enda chans (bortsett från en miljonvinst men jag hoppas att du inte spelar...)

Bara att ringa KF direkt, lycka till - det kommer att gå!
Precis så gjorde jag oxå. Orkade inte med att låna låna låna för att betala lån osv..Hålla masken utåt o må dåligt inombords. När den första skulden landade hos KFM kunde man ju inte ta mer lån (så skönt) Sen släppte jag allt dit. Totalt 250 000kr. Skuldfri om 2 år. Jag visualiserar framför hur känslan kommer vara den dagen, det får mig att orka igenom månad per månad fram tills dess. En fördel är att jag lär mig leva på väldigt ”lite” nu o att en lön på 25 000 kr efter skatt in på kontot när utmätningen är över kommer kännas som en förmögenhet o förvaltas väl.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Ser helt rubbat ut men för 3,4 år sedan var läget (nästan) lika jävligt för mig. Försökte att hålla mig flytande men det gick ju inte, blev bara värre. KF var min stora skräck - men blev min räddning. Nästan allt hamnade där och vips blev ekonomin kontrollerad. Förvisso usel, men ändå kontrollerad. Som "bonus" kom ett 50-tal (!) betalningsanmärkningar men för "såna som oss" är det bara bra. Har ju därför inte kunnat ta lån på flera år. Blev för ett år sedan kvitt hos KF (ett par hundratusen betalades bort på ett par år, liknande inkomst som dig) och nu har jag bara privata skulder kvar. Är det någonting jag ångrar är det att jag inte släppte allt till KF tidigare. Ärligt talat, det är din enda chans (bortsett från en miljonvinst men jag hoppas att du inte spelar...)

Bara att ringa KF direkt, lycka till - det kommer att gå!
Jag sitter nästan i exakt samma sits som dig, med ca 900k i totalt skuld och valde nyligen att släppa allt till KF. Det är den enda lösningen för dig med antar jag och framöver kan vi alltid hoppas på skuldsanering.

Min stora rädsla är (för mig då) dock att dröjsmålsräntan kommer vara såpass hög på lånen, att utmätningen inte ens täcker räntekostnaderna och att totala skulden då ökar, istället för minskar, trots löneutmätning.

Det som ligger närmast mig hos KF nu, är Extrakredit, som skickat in BF och de har dryga 150 procent !!! i dröjsmålsränta.

Men som sagt, att släppa allt till KF är enda utvägen. Det hjälper ju knappast med nya lån....
Ser nu att tråden har några år på nacken..Hur har det gått?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Ser nu att tråden har några år på nacken..Hur har det gått?
Denna tråden var den första jag läste för snart sex år sedan. Det jag läste fick mig att våga släppa mina skulder t KF och sedermera söka skuldsanering.
Nu har jag sex betalningar kvar på min sanering och är klar i april. :)
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Denna tråden var den första jag läste för snart sex år sedan. Det jag läste fick mig att våga släppa mina skulder t KF och sedermera söka skuldsanering.
Nu har jag sex betalningar kvar på min sanering och är klar i april. :)
Så härligt. Grattis!!!!! Hur klarade du dessa år? Ofta är det just d som behövs för att man ska orka/våga: att läsa om nån annans framgång/mod. Jag släppte mitt i våras (”bara” utmätning). Tjänar bra, de drar 14000kr/mån. Skuldfri om 2 år ser d ut som.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Så härligt. Grattis!!!!! Hur klarade du dessa år? Ofta är det just d som behövs för att man ska orka/våga: att läsa om nån annans framgång/mod. Jag släppte mitt i våras (”bara” utmätning). Tjänar bra, de drar 14000kr/mån. Skuldfri om 2 år ser d ut som.
Jag har klarat mig alldeles utmärkt. Jag betalar 10100/månad som i april betalas för sista gången. Det har varit tufft bitvis men 100 ggr bättre än jakten på lån och all ångest det förde med sig. Jag har lärt mig leva på det som är kvar efter räkningar och ser det som att jag i maj får en löneökning på drygt 10000/månad.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Då har jag betalt sista inbetalningen till kronofogden på min skuldsanering!! Äntligen, fem låååånga år men nu är jag äntligen klar och skuldfri!
Underbar känsla, detta forum har varit till fantastisk hjälp och verkligen gjort att jag inte känt mig ensam i allt elände som varit.

Så från nästa månad har jag 17951 kr mer kvar på kontot, helt otroligt att detta är klart. Kan knappt fatta det själv.

Så trots mitt kaos och oändliga skulder, strul med överklagan mm så gick det vägen. Alla ni som kämpar och sliter, det kommer lösa sig!

Kram på ER!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Då har jag betalt sista inbetalningen till kronofogden på min skuldsanering!! Äntligen, fem låååånga år men nu är jag äntligen klar och skuldfri!
Underbar känsla, detta forum har varit till fantastisk hjälp och verkligen gjort att jag inte känt mig ensam i allt elände som varit.

Så från nästa månad har jag 17951 kr mer kvar på kontot, helt otroligt att detta är klart. Kan knappt fatta det själv.

Så trots mitt kaos och oändliga skulder, strul med överklagan mm så gick det vägen. Alla ni som kämpar och sliter, det kommer lösa sig!

Kram på ER!
Stort grattis!
Din tråd var länge min livlina och jag fick så mycket kunskap och råd härifrån.
Jag har fyra betalningar kvar på min skuldsanering, klar 27/4.
Se nu till att lev livet och ta hand om dig och de dina!
Tack för denna tråden och att du fick mig att våga!
Kram
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Då har jag betalt sista inbetalningen till kronofogden på min skuldsanering!! Äntligen, fem låååånga år men nu är jag äntligen klar och skuldfri!
Underbar känsla, detta forum har varit till fantastisk hjälp och verkligen gjort att jag inte känt mig ensam i allt elände som varit.

Så från nästa månad har jag 17951 kr mer kvar på kontot, helt otroligt att detta är klart. Kan knappt fatta det själv.

Så trots mitt kaos och oändliga skulder, strul med överklagan mm så gick det vägen. Alla ni som kämpar och sliter, det kommer lösa sig!

Kram på ER!
Grattis vilken känsla !!!
 

Magda

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
31 Mars 2016
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Då har jag betalt sista inbetalningen till kronofogden på min skuldsanering!! Äntligen, fem låååånga år men nu är jag äntligen klar och skuldfri!
Underbar känsla, detta forum har varit till fantastisk hjälp och verkligen gjort att jag inte känt mig ensam i allt elände som varit.

Så från nästa månad har jag 17951 kr mer kvar på kontot, helt otroligt att detta är klart. Kan knappt fatta det själv.

Så trots mitt kaos och oändliga skulder, strul med överklagan mm så gick det vägen. Alla ni som kämpar och sliter, det kommer lösa sig!

Kram på ER!
Säger också TACK!! Du var en inspo för mig för ca 6 år sedan när jag också hade nått botten. Du var en stor hjälp och detta forum fick mig att hitta kraft att orka ta mig upp! Jag har nu 7 månader kvar på min skuldsanering och förstår precis din känsla. Längtar!
Lycka till och BRA JOBBAT!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp